האלוף גדי שמני: "יתכן שניאלץ להגביל תנועת פלסטינים"

אייל ראובן No Comments on האלוף גדי שמני: "יתכן שניאלץ להגביל תנועת פלסטינים"

אלוף במיל' גדי שמני במהדורת הבוקר: "אם פיגועי הירי ימשכו – לא תהיה ברירה אלא לחזור לאמצעים הרבה יותר קשים של הגבלת תנועת פלסטינית על הצירים. לחסום צירים וכפרים. זה לא יגמור את הטרור אבל יוריד משמעותית"

צילום: Miriam Alster/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלוף במיל' גדי שמני, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי), על גל הטרור: "אין ספק שמדובר בגל מאוד משמעותי שנמשך כבר כשנה ובחודש האחרון יש תאוצה במוטיבציה הפלסטינית. צה"ל עושה כרגע את הדבר הנכון – מרווה את השטח בכוחות, ממשיך את הסיכולים. אם זה נכון שבעקבות הוועידה בעקבה הטילו מגבלות על פעילות צה"ל זו תקלה נוראית. אני מתקשה להאמין שמישהו יתן הוראה לא לעצור מחבלים".

לדבריו "זה לא טרור מאורגן. יש פה דור אחר של אנשים שפועלים בהשראה של הרשתות ויש אין סוף נשק ברחוב. הפתרון זה מה שצהל עושה כרגע, אבל אם פיגועי הירי ימשכו – לא תהיה ברירה אלא לחזור לאמצעים הרבה יותר קשים של הגבלת תנועת פלסטינית על הצירים. לחסום צירים וכפרים. זה לא יגמור את הטרור אבל יוריד משמעותית. כמובן שברגע שאתה עושה אתה גורם לעוד תסיסה והסלמה נוספת".

שמני ציין כי "'לאסוף את כלי הנשק' זו סיסמא. זה לא מונח לאנשים בסלון. איפה שיש מודיעין עושים את זה אבל יש מאות אלפי כלי נשק. רובם נגנבו, חלק גדול הוברח לארץ".

עוד אמר האלוף במיל': "צריך לנקוט בכל צעד ביטחוני גם אם הוא לא נוח ויגרור ביקורת בעולם. אבל בסוף לא יהיה מנוס מלשבת עם הפלסטינים. אם הפלסטינים היו עושים יותר הדברים היו נראים אחרת. הם רואים מדינה מפולגת ומשוסעת וממשלה שרבה עם עצמה והם רואים הזדמנות. חמאס יושב ומחכך ידיים".

הוא הוסיף: "אבו מאזן ירד מהבמה מתישהו ואנחנו יכולים למצוא את עצמנו מהר מאוד עם מנהיגות קיצונית בהרבה ברש"פ. הבלאגן אצלנו הוא בזעיר אנפין בהשוואה למה שקורה אצלם. אף מנהיג שם לא רוצה להיזכר כמי שדיבר עם ישראל".



0 תגובות